Alla inlägg den 31 juli 2007

Av Tero Larsson - 31 juli 2007 08:43

Den senaste tiden har vi verkligen försökt med gös, men väder och vind har inte riktigt varit passande för detta.

Vi har även haft med Eskilstuna Kurirens Roger Stark med i båten för ett framtida litet reportage med oss.

Jag har haft på nån gös men tappat den och igår så fick jag en på ett Storm-drag (komb. jigg/vobbler med gummikropp) och jag bestämde mig för innan jag såg den att jag skulle låta den gå tillbaka. Jag fick den till båtkanten och då släppte den.

Överhuvudtaget verkar gösen inte hugga lika aggressivt ju längre sommaren går. Kan det ligga nåt bakom det? Igår hade t.ex Kim ett säkert göshugg och den släppte också en bit från båten.


Länk till Storm: http://www.stormlures.com/

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards