Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Tero Larsson - 21 juli 2008 22:32

Idag tog jag min största (nåja..:-) gös för året hittils, nämligen blygsamma 2.220 Kg. En grann skapelse någonstans mellan guld och silver i utförandet och med käftar och muskler av stål. Jag tog den efter ca 15 minuters körning strax innan regnet började falla på en Conrad Fire Tiger med jiggtail i neongrönt. Tog lite senare även en mindre gädda. De verkar vara ordentligt på gång nu, möjligen kan det vara väderomslag till varmare på gång. Vi lät henne gå i igen efter foto och vägning.

Av Tero Larsson - 21 juli 2008 11:18

Ikväll slog jag mitt personbästa för insjögädda och den vägde 8.450 Kg och högg på en Rapala Original Firetiger 18 cm med jiggtail klockan 18.30 i Mellösasjön. Den tog då vi egentligen var ute efter kvällsgös, mitt ute på sjön och den högg på ca 4-5 meters djup och sköt efter hugget rakt upp i luften och därefter började en kamp som varade i ca. 25 - 30 minuter med ca 20 vilda rusningar. Men sedan kunde jag självmant dra upp den i båten med hjälp av en huggkrok som jag placerade längst ut i hakspetsen. Jag trodde jag kunde köra Catch & Release på den men då jag märkte att den hade svalt hela vobblern så ansåg jag det bäst att bonka den. Efter vägning på ICA Kvantum i Flen kunde jag så konstatera att mitt PB var slaget, så även min mors 15 år gamla rekord på 8.050 Kg.

Ovido - Quiz & Flashcards